مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-15اجتماعي

فاضلاب های خانگی، کشاورزی و صنعتی تالاب انزلی را آزار می دهد


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، ورود بی رویه فاضلاب های خانگی، کشاورزی و صنعتی را برای تالاب آزاردهنده دانست و عنوان کرد: این فاضلاب ها سبب رشد بی رویه گیاهان به ویژه گونه مهاجم سنبل آبی شده است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، ورود بی رویه فاضلاب های خانگی، کشاورزی و صنعتی را برای تالاب آزاردهنده دانست و عنوان کرد: این فاضلاب ها سبب رشد بی رویه گیاهان به ویژه گونه مهاجم سنبل آبی شده است.

ساسان کفایی، با اشاره به موقعیت اقلیمی و اکوسیستمی استان گیلان، اظهار کرد: براساس تعریف کنوانسیون رامسر بسیاری از آب بندان ها و آبگیرهای گیلان در زمره تالاب قرار می گیرد، اما سه تالاب مهم بین المللی داریم.

وی مساحت کل تالاب های بین المللی گیلان را حدود 24 هزار هکتار دانست و افزود: تالاب انزلی 19 هزار و 485 هکتار، تالاب امیرکلایه 1230 هکتار و تالاب پارک ملی بوجاق 3433 هکتار مساحت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به وجود 32 هزار هکتار تالاب و 8000 هکتار آب بندان در استان گیلان، تصریح کرد: تالاب انزلی نگین شمال کشور است و ارزش و اهمیت این تالاب اگر بیشتر از دریاچه ارومیه نباشد، کمتر نیست.

کفایی، با بیان اینکه بیش از 50 گونه ماهی فقط در تالاب ثبت شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ماهیان تالاب با ماهیان رودخانه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاضلاب های خانگی، کشاورزی و صنعتی تالاب انزلی را آزار می دهد

فاضلاب های خانگی، کشاورزی و صنعتی تالاب انزلی را آزار می دهد